روکش حفاظتی نوین در ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های مازندران آغاز شد

به گزارش ایرنا ، عباسعلی نجفی روز سه شنبه  پس از بازدید میدانی خبرنگاران از عملیات آسفالت روکش حفاظتی در حال اجرای جاده های استان گفت که در این روش هزینه حفاظت از راه به یک چهارم کاهش می یابد.

وی توضیح داد : آسفالت حفاظتی نوین یک روش پیشگیرانه حفاظتی است که طی آن یک لایه نازک ترمیمی به عنوان محافظ روی سطح جاده کشیده می شود.

 نجفی گفت : این روش به دلیل کیفیت و دوام زیاد از عمر مفید بیشتری نسبت به دیگر روکش‌های حفاظتی برخوردار است و سرعت بالای اجرای این نوع روکش سبب می‌شود خطرات و مشکلات ناشی از عبور ترافیک و به خطر افتادن ایمنی استفاده کنندگان از راه به حداقل برسد.

مدیرکل راهداری مازندران با اعلام این که هم اکنون طرح آسفالت حفاظتی نوین در محور ساری – قائمشهر در حال اجرا است ، افزود : طبق بررسی های صورت گرفته هزینه انجام یک کیلومترآسفالت در عرض حدود هشت متر و با ضخامت حدود ۶ سانتی متر یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان است اما در این روش به ۳۰۰ میلیون تومان کاهش می یابد.

وی ادامه داد : از آن جایی که ۲ دستگاه برای اجرای روکش حفاظتی توسط پیمانکار وارد استان شده است ، امیدواریم طی حدود ۲ ماه آینده تمامی مسیر ۴۰۰ کیلومتری جاده مازندران از گلوگاه تا رامسر با این روش تحت حفاظت قرار گیرد.

سنگینی بار اضافی بر جاده‌های مازندران 

مدیرکل راهداری مازندران یکی از مشکلات نگهداری جاده های استان را حمل بار بیشتر از حد استاندارد به وسیله خودروهای سنگین برشمرد و گفت :  طبق بررسی های صورت گرفته بعضی از رانندگان و یا شرکت های انواع کالا حتی تا ۲ برابر ظرفیت خودرو بارگیری می کنند که بشدت به جسم راه های استان آسیب وارد می شود.

وی افزایش وزن بار خودروهای باری را « سودجویی » توصیف کرد و افزود : این که ظرفیت بارگیری خودرو ۱۴ تن باشد اما تا ۳۰ تن بارگیری کنند ، تخلف آشکار است و کمیسیون ماده ۱۱ و۱۲ و ۱۴ برای برخورد با اینگونه تخلفات پیش بینی شده است.

نجفی گفت : گشت های راه و ترابری راهداری مازندران با هماهنگی پلیس راه همواره این موارد را مورد رسیدگی قرار می دهند به طوری که در سه ماهه امسال ۱۰۴ مورد پرونده افزایش تناژ در استان تشکیل شد.

وی افزایش بارگیری اتوبوس های بین شهری در خارج از پایانه های مسافربری را یکی از دلایل اضافه شدن بار این خودروها معرفی کرد و افزود : این اقدام تخلف است و در واقع با آسیب زدن به جسم راه ، اموال عمومی و ملی دچار خسارت می شود.

 روکش حفاظتی نوین در ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های مازندران آغاز شد

زباله‌ها ، بار اضافی روی دوش راهداران

مدیرکل راهداری مازندران یکی دیگر از مشکلات راهداری مازندران را ریختن زباله در حاشیه راه های استان عنوان کرد و گفت: دهیاری ، بخشداران و فرمانداران به همراه پلیس راه باید در این زمینه همکاری کنند اما همه این مسایل به دوش راهداری افتاده است.

وی بر ضرورت توجه به اهمیت حفظ و نگهداری جاده های استان تاکد کرد و افزود : مازندران در بخش راه در دولت تدبیر و امید با نگاه ملی به این استان حمایت ویژه ای قرار گرفت به گونه ای که از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۹ برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی مازندران یکهزار و ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای احداث ۳۲۵ کیلومتر گنارگذر در مسیر شهرهای رامسر، چالوس، نور، آمل، محمودآباد، بابل، ساری و بهشهر هزینه شد. 

به گزارش ایرنا، استان مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که ۳۵۰ کیلومتر آن را جاده های کوهستانی و برفگیر تشکیل می دهد و سالانه ۱۱ تا ۱۳ درصد از تردد استانی در این محورها انجام می شود.

مازندران به لحاظ برخورداری از مواهب طبیعی مختلف از جمله دریا و جنگل، سالانه پذیرای میلیون‌ها مسافر از اقصی نقاط کشور است و ثبت حدود ۳۰ میلیون مسافر در سال موید این مطلب مهم و اساسی است که ایمن سازی جاده‌های استان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و دولت تدبیر و امید طی این مدت قدم‌های بزرگی را برای توسعه جاده ای مازندران برداشته است.

درباره ی nkpf5r58987

مطلب پیشنهادی

انتخاب دبیرکل اوپک به جلسه ماه آینده موکول شد

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، جواد اوجی امشب و بعد از برگزاری نشست …